Središče Kočevja bo čez dve leti omreženo z novimi kolesarskimi in pešpotmi, ki jih bo povezovala tudi brv na Rinži. Projekt, za katerega je občina Kočevje od 3, 8 milijona evrov, kolikor je vredna naložba, pridobila nekaj manj kot 2,4 milijona evrov sofinancerskih sredstev, se bo začel izvajati marca. Najbolj ugoden ponudnik na razpisu je bilo podjetje CGP Novo mesto.
V prvi fazi se bo od krožišča pri gradbenem materialu vzdolž Kolodvorske in Tomšičeve ulice, ki bo pri železniškem podvozu zavila mimo Elektra proti jezeru, tako imenovana promenada priključila na že obstoječo kolesarsko pot, na Roško cesto, do Zdravstvenega doma. Prihodnje leto se bo gradila kolesarska povezava po Ljubljanski cesti in naprej do krožišča pri avtobusni postaji ter od zdravstvenega doma skozi naselje Mestni log od OŠ Ob Rinži in po Reški cesti.
Zaprli ji bodo dostop do hiše
Del letošnjega projekta je tudi izgradnja 50 metrov dolge brvi čez Rinžo, ki bo bregova povezovala na delu med Tesarsko ulico, za stavbo nekdanjega podjetja Avto Kočevje in Trga svetega Jerneja, pri cerkvi. So pa pred petimi leti nekateri stanovalci na Trgu sv. Jerneja ob predstavitvi ugovarjali projektu, saj menijo, da bo brv močno posegla v prostor in spremenila kakovost njihovega življenja.
»Verjeli smo, da so nas upoštevali, a je pred kratkim z občine prišlo obvestilo, da se bodo del le lotili,« je nejevoljna Katarina Hrovat in pokazala na hišo, zgrajeno v začetku prejšnjega stoletja, ki se edina dobesedno drži roba brega Rinže. »Krovec je pred tremi leti komaj zmogel na sicer pet metrov ozki občinski poti med hišo in sosedovim vrtom, kjer je predvidena brv, priti zraven, da je lahko z dvigalom zamenjal kritino. Po novem tega ne bo več zmogel, saj se bo zmanjšala potrebna minimalna širina dovoznih poti (zgolj na 2,5 metra) tudi za dostavo kurilnega olja, v primeru požara pa bi bil otežen dostop do vode.«
Čemu tako visok objekt
»Najbolj me skrbi, da bomo morali za kakršenkoli poseg na hiši stopiti v korito reke, z druge strani brežine,« se potoži gospodinja. Še večja težava je z ograjo brvi, ki bo nameščena skoraj tri metre visoko nad pritličnimi okni spalnice, od hiše pa odmaknjena dober meter. Ima občutek, da bo tako ves čas izpostavljena neposrednemu ogledu s strani mimoidočih. Ker gre za dokaj, kot je dejala Katarina, občutljivo spodkopavanje za izvedbo temeljev mostu in vrtanja pilotov v skalno podlago, lahko pride tudi do poškodb na konstrukciji hiše. Zato zahteva, da je projekt tehničnega varovanja hiše sestavni del investicijskega načrta, z bančno garancijo.
»Ne vem čemu tako visoka konstrukcija nad vodo z dolgo klančino. Občutek bo, kot da z druge strani tega zaprtega koridorja prihajajo vesoljci,« nad projektom ni navdušena soseda Štefka Krkovič. Pravi tudi, da se jim bo z brvjo in potjo, ki pelje mimo sadnega vrta, saj ga bo delno zasenčila, zagotovo spremenila kakovost življenja.
Za stanovalce ne bo moteče
Bojazni, da bo objekt s svojo višino posegel v bivalni prostor hiše, ni, poudarja Lili Štefanič, direktorica občinske uprave, saj so jih s projektantskimi rešitvami odpravili. »Najvišja točka na brvi bo 90 centimetrov. Steklo ob klančini bo sprehajalcem zakrilo pogled skozi okna oziroma na spodnji del hiše. Prav tako bo lahko lastnik stavbe še naprej nemoteno opravljal vsa dela,« je zatrdila Štefaničeva. Dodala je še, da so zaplete s stanovalci (nekako) v pogovorih rešili in tako pridobili gradbeno dovoljenje, na ravni regije pa se je izkazala možnost pridobitve evropskih sredstev na prednostni osi mobilnosti.
Ena izmed teh poti je tudi brv, ki je zelo pomembna, saj z njo zagotavljajo povezljivost kolesarskih poti, kar je tudi bil pogoj za pridobitev evropskih sredstev. »Morebitne nepridiprave, ki bi se zadrževali na brvi ali delali hrup, bomo zagotovo s pristojnimi službami preganjali in tako tam živečim zagotovili spokojen mir,« zagotavlja Lili Štefanič.
(mgć)