E-UTRIP
Featured

Teden pisanja z roko na OŠ Ob Rinži

Foto: Tinkara Hodnik.

V tednu od 20. do 24. januarja je v organizaciji društva Radi pišemo z roko po vsej Sloveniji že tretjič potekal Teden pisanja z roko, ki spodbuja pisanje z roko in ozavešča o njegovih pozitivnih učinkih v času, ko vse več besedil nastaja natipkanih na različnih elektronskih napravah. Tednu pisanja z roko smo se letos z različnimi dejavnostmi na pobudo koordinatorice projekta na šoli, učiteljice Nevenke Cetinski, priključili tudi nekateri učitelji in učiteljice na OŠ Ob Rinži.

Pri projektu so sodelovali učenke in učenci tretjih razredov, en oddelek petega razreda, učenke in učenci kulturnega krožka ter učenke in učenci od sedmega do devetega razreda, ki zvesto obiskujejo knjižnico. Odzvali so se tudi na podružničnih šolah v Kočevski Reki in Livoldu, kjer so sodelovali učenke in učenci tretjega in četrtega razreda. Učenke in učenci tretjega in petega razreda na matični šoli so razmišljali o pomenu pisanja z roko in zapisovali pesmi, pregovore, delčke zgodb znanih slovenskih umetnikov ali lastne misli, k sodelovanju pa so povabili tudi svoje družinske člane, ki so pisali o šoli in učenju. Tema letošnjega Tedna pisanja z roko je bila namreč »V naši družini radi pišemo z roko«.

Foto: Tinkara Hodnik.Foto: Tinkara Hodnik.

Učenke in učenci petega razreda so pisali ne temo prebrane knjige Tolovajevo leto, v šolski knjižnici pa so nadebudni bralci in bralke pripravili razstavo lepih misli, citatov, verzov in rim. Svoje zapise in pisave so primerjali med seboj ter glasovali za naj pisavo. Učenke in učenci kulturnega krožka so se s pisanjem z roko ukvarjali kar dva tedna. Prvi teden so na prazne liste zapisali svoja razmišljanja ali kar cele spise o nedavnih doživetjih, ki so jih uporabili kot podlogo za analizo pisave. Z grafološkimi priročniki so ugotavljali, kaj lahko razberejo iz posamezne pisave, spregovorili pa so tudi o grafologiji v forenziki. Drugi teden so raziskovali pozitivne vidike pisanja z roko ter oblikovali plakat, na katerega je z lastno pisavo pisalo več učenk. Pred učilnico so pripravili razstavo različnih pisav, saj so na liste napisali izbrane citate, sporočilca ali lepe misli za mimoidoče učenke in učence.

In zakaj pravzaprav pisati z roko? Tovrsten način zapisovanja misli nam omogoča boljše bralno razumevanje, zvišuje kreativnost, prispeva k boljšemu kognitivnemu razvoju in razvoju motorike, poleg številnih drugih pozitivnih učinkov pa omogoča tudi boljše pomnjenje informacij ter ne nazadnje – pomirja.

Tinkara Hodnik, OŠ Ob Rinži

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih

Piškotki