Danes dopoldne je kočevski župan uradno predal v upravljanje in uporabo električno vozilo Kavalir, ki so ga pridobili v okviru projekta Park medgeneracijskega sodelovanja in je sofinanciran iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Vozilo je v upravljanje predal Zavodu Kočevsko, v njihovem imenu pa ga je prevzela Nevenka Klun.
»S to pridobitvijo zaokrožujemo naše napore na področju medgeneracijskega sodelovanja, Kavalir pa je sedaj transportno sredstvo, ki bo omogočilo starejšim, da prihajajo v ta park,« je namen električnega avtomobila pojasnil župan in dodal, da je cilj ravno to, da starejše privabimo iz njihovih domov, da se pridružijo in družijo v parku, da izmenjujejo izkušnje, so v interakciji z mladimi. »Zavod Kočevsko bo torej poskrbel, da bo Kavalir opravljal svoje delo in da bo po našem mestu prevažal starejše, ki se bodo za takšen prevoz odločili,« še pove župan.
Prevoz bo popolnoma brezplačen, je pa za Kavalir značilno to, da je popolnoma električen avto in torej nima nobenega vpliva na okolje, izračunali so celo, da 80 kilometrov prevozi s stroškom enega samega evra, kar je približno 13-krat ceneje, kot, če bi imeli klasičen avto.
Vse bo potekalo preko Zavoda Kočevsko, ljudje bodo poklicali in se naročili na prevoz. Zavod Kočevsko bo zagotovil prostovoljce oziroma nekoga, ki bo Kavalirja vozil in po Kočevju razvažal ljudi, ki bodo to želeli.
Bo Kavalir kdaj tudi »turistični vodnik«?
»Vsekakor, v kolikor ne bo tako velike potrebe za področje medgeneracijskega sodelovanja, bi si želeli, da bi Kavalir prevažal tudi turiste oziroma tiste, ki nas obiščejo v Kočevju. Ideja je, da bi potem potnike, ki bi prihajali na železniško postajo Kavalir potem preprosto pobral in jih pripeljal do mestnega jedra. Cilj je, da avto čim več potuje, kroži po našem mestu in opravlja svoje poslanstvo,« morebiten »podprojekt« opiše Prebilič.
Zaenkrat je to edini Kavalir – projekt medgeneracijskega sodelovanja, denar za nakup avta v vrednosti 18.000 evrov so pridobili iz evropskih sredstev.
»Vožnja je zanimiva, gre za drugačen način vožnje – predvsem bolj počasi,« malo v šali pripomni župan in utemelji, da je tako še več časa za ogledovanje okolice in upočasnitev tempa. »Mislim, da je to lahko zanimiva izkušnja prav za vsakogar,« zaključi.
Kam s Kavalirjem?
“Trenutno je gibanje predvideno med medgeneracijskim parkom in lokacijami, kjer si bodo starejši zaželeli prevoza – torej, ciljna točka je ves čas medgeneracijski park, ni pa rečeno, da ne bomo naredili še kakšne postaje vmes. Gre vendarle za projekt medgeneracijskega sodelovanja, zato se trenutno osredotočamo predvsem na to točko v mestu, ne izključujemo pa novih »vmesnih« postaj,” pojasni župan.
Od Livolda na jugu pa vse do Brega na severu
Prebilič še pove, da spodbujajo gibanje Kavalirjav primestnem pasu, torej, od Dolge vasi, Livolda na jugu in na severu nekje do Brega. “Je pa tako, da avto seveda ni namenjen nekim dolgim prevozom, predvsem zaradi udobja in možnosti vožnje, pa tudi zaradi prometa, ker nenazadnje gre vendarle za nekoliko počasnejšo vožnjo, hitrost tega avtomobila je namreč omejena na 40 kilometrov na uro.”
N.Š.