E-UTRIP
iz ostankov pire krompirja. (Foto: Vid Ličen)
Featured Iz naših šol Kočevje Novice

Manj odpadkov – več zadovoljstva

Na Osnovni šoli Ob Rinži smo v času izobraževanja na daljavo na predmetni stopnji prepletli EKO dan s kulturnim dnevom S kulturo za naturo.

Med enim in drugim dnevom dejavnosti je bil daljši časovni razmak, med katerim so učenci opravili dejavnosti, ki so jih spodbudile k razmišljanju o problemu odpadkov ter zmanjševanju in preprečevanju nastajanja le-teh. Osrednje vprašanje, ki je bdelo nad vsemi aktivnostmi, je: »Kaj lahko danes naredim za to, da bo prihodnost mojega kraja minimalno obremenjena z odpadki in kakšna je pri tem vloga skupnosti?«

Učenci so bili seznanjeni s pojmom zero waste način življenja, ki sledi nenehnemu prizadevanju za preprečevanje in zmanjševanje odpadkov. Kot izziv so izpolnjevali svoj lastni zero waste dnevnik. Na kulturni dan so prejeli zbirnik dejanj vseh učencev, razdeljen po različnih področjih (kuhinja, nakupovanje, osebna higiena, šolsko delo, oblačila, obdarovanje …) – v njem so izpostavljena dejanja, s katerimi lahko z nekaj dobre volje naredimo majhne, a pomembne korake k manjšemu obremenjevanju okolja.

Mlade spodbujamo k aktivnemu reševanju okoljskih izzivov

Medtem ko so se šesto- in sedmošolci osredotočili na navdihujoč animirani film, v katerem glavna junakinja z vztrajnostjo in iznajdljivostjo reši težavo, so se osmo- in devetošolci skozi zgodbo o otrocih afriškega plemena seznanili o pomenu medsebojne povezanosti v skupnosti. Obe omenjeni dejavnosti sta del projekta Erasmus+ »Change your role – Spremeni svojo vlogo«, ki spodbuja mlade k aktivnemu reševanju okoljskih izzivov. Če torej povežemo vztrajnost in iznajdljivost ter moč povezane skupnosti v prizadevanju za manjšo količino odpadkov, dobimo zero waste skupnost. Značilnosti zero waste skupnosti nam je skozi kratek video predstavila članica društva Ekologov brez meja. Čistejše okolje, boljše ločevanje odpadkov, več povezovanja med ljudmi, več zelenih delovnih mest je le nekaj prednosti, ki jih uživa takšna skupnost. Učenci so si prav tako ogledali video prispevek o trgovini Zakladi Kočevske, ki z živili lokalnega izvora, možnostjo nakupa nekaterih živil v lastni embalaži, spodbujanjem dobaviteljev k pakiranju v stekleno embalažo zmanjšuje obremenitev okolja.

S hrano je potrebno skrbno ravnati

Šesto- in sedmošolci so razmišljali tudi o tem, kako pomembno je skrbno ravnanje s hrano. V preteklem letu (29. september) je bil prvič obeležen mednarodni dan ozaveščanja o izgubah hrane in odpadni hrani. Zavržena hrana je globalni problem. Učenci so bili pozorni na primere reciklirane kuharije v domačem gospodinjstvu. Osmo- in devetošolci so se izobraževali o okoljskih težavah, ki jih povzročajo plastični odpadki. Žal se le nizek delež odpadkov iz plastičnih mas reciklira, veliko jih še vedno pristane v naravi. Pretresljivi prizori obsežnih plastičnih otokov v oceanih, med katerimi prevladujejo odpadki za enkratno ali nekajkratno uporabo (vrečke, plastenke, slamice, lončki in pokrovčki, posode za hrano…) in pogledi na prepolna odlagališča kar kličejo po tem, da se vprašamo, kaj resnično potrebujemo in s katerimi izbirami bomo ravnali manj obremenilno na okolje.

Pečeni olupki neškropljenega krompirja. (Foto: Evelin Lešnjak)

Iz dejavnosti so učenci izluščili, da je za ozaveščanje in spreminjanje navad potrebnih več stalnih spodbud. Potrebujemo torej še več znanja in sodelovanja ter voljo, da prestopimo okvire ustaljenih navad in prepričanj. Učenci so podali veliko zanimivih idej (dan ponovne uporabe, nadgraditev zero waste dnevnika, delavnica izdelovanja naravnih čistil, izobraževanje o tem , kako zmanjšati odpadno hrano, ogledi filmov z okoljsko tematiko …), ki si jih bomo prizadevali upoštevati pri prihodnjih šolskih dejavnostih in odzivih na omenjeno temo. Skupaj nam bo šlo lažje in boljše, medsebojni vpliv in spodbuda pa sta pri tem neprecenljiva.

Ali je torej pomembno, da se vprašamo, kako zmanjšati količino odpadkov ter kakšna je pri tem vloga vsakega posameznika in skupnosti? Kdor v to še dvomi, naj vtipka v spletni brskalnik onesnaževanje s plastiko, odpadna hrana ali kopičenje odpadkov. Številke in prizori govorijo sami zase.

Petra Debelak, OŠ Ob Rinži

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih

Piškotki