Konec oktobra je na državni cesti, na relaciji Livold – Fara, na odcepu za Črni Potok do vrha Livoldskega klanca, nastopila popolna zapora ceste, ki bo organizirana do 13. 11 (o tem smo poročali v tem prispevku). Posledično so vozniki primorani voziti skozi Kočevsko Reko, s čimer si tisti, ki želijo priti do Kočevja, skoraj podvojijo pot. S strani tovrstnih vozačev je bilo tako zaznati obilico nejevolje ter predvsem vprašanj, zakaj je to potrebno in zakaj se ne uredi zgolj delne zapore. O tem smo povprašali na Direkcijo za infrastrukturo, ki je upravljalec tovrstnih del.
Iz Direkcije pojasnjujejo, da je preplastitev in sanacija vozišča, ki se izvaja na odseku G2-106 Livold-Fara prva tako obsežna sanacija, v okviru katere se izvaja tudi prečna izravnava. “Ta izravnava se izvaja tako, da je na vsaki strani vozišča potrebno napeti žice, ki jim nato stroj, imenovan finišer, sledi. Za takšno izvedbo del pa mora biti na voljo celotno vozišče. Do sedaj so se na tem odseku izvajala zgolj krpanja in krajše preplastitve manj poškodovanih delov, sedaj se izvaja preplastitev z nosilno in obrabno-zaporno plastjo asfalta. Pri tem je po vsakem sloju bitumenske stabilizacije področje nanosa potrebno premazati z bitumenskim veznim slojem. Zaradi hladne in vlažne podlage ta bitumenska emulzija počasi razpada in zato morajo delati na način, da pobrizg izvedejo ob koncu dela, pri čemer mora miniti tudi določen čas, preden lahko naslednji dan nadaljujejo z deli,” razložijo ter dodajo, da je površina, pobrizgana z z bitumensko emulzijo izredno drseča in ne omogoča varnega odvijanja prometa, zaradi česar je nujno potrebno urediti popolno zaporo. Poleg tega pa se omenjena snov tudi oprijema gum, zato bi jo vozila na ta način razvozila po okolici in tako povzročila onesnaževanje.
Kakšna dela potekajo?
Dela potekajo na dveh lokacijah, in sicer od km 1,450 do km 2,220 ter od km 2,605 do km 3,235. “Na lokaciji med km 1,450 do km 2,220 bodo izvedene lokalne sanacije poškodovanega vozišča (razpoke, kolesnice, posedki) z nosilno plastjo bituminizirane zmesi ter sanacije v sredinskem delu prečnega profila ceste, kjer so poškodbe največje. Na lokaciji med km 2,605 do km 3,235 pa bo preko celotne širine poškodovanega vozišča najprej izvedena bitumenska stabilizacija, preko katere bo nato izvedena preplastitev z nosilno in obrabno-zaporno plastjo asfalta,” pojasnijo iz Direkcije.
Zakaj ravno obvoz čez Kočevsko Reko?
Pravijo, da se zavedajo, da je obvoz res nekoliko daljši in terja več časa, , vendar mora biti obvoz urejen za vsa vozila, ne zgolj osebna, zato je to edina možnost. Gozdna cesta, ki se od državne odcepi na Podgorski ulici v Kočevju in se priključi neposredno za gradbiščem, nima ustreznih tehničnih elementov in je primerna samo za osebna vozila, zato je kljub temu, da je skrbno vzdrževana, niso mogli uporabiti za uradni obvoz. To pa ne pomeni, da je prebivalci ne smejo uporabljati.
V prvih dneh je zaradi nejasnih podatkov s strani Direkcije prišlo do zmede datumov, saj je bilo sprva rečeno, da bo popolna zapora v veljavo stopila že en dan prej, kot je sicer. Seveda so bili ljudje zmedene in niso vedeli, kdaj naj torej računajo na zaporo in obvoz skozi Kočevsko Reko, zato je točno in ažurno obveščanje v teh primerih ključno za voznike. S tem se strinjajo tudi na Direkciji, ki sicer pravijo, da o k pravočasnemu in celovitemu obveščanju zavezani izvajalci, ki morajo tudi na ustaljen način poročati o tem, kdaj točno bodo dejansko izvedli zaporo, potem, ko so s strani upravljalca dobili dovoljenje v katerem obdobju lahko postavijo zaporo.
Kakšen je sistem obveščanja?
“Sistem je sledeč: Potem, ko je s strani naročnika opravljena tako imenovana uvedba v delo, mora izvajalec pripraviti vse tehnično tehnološke elaborate, v katerih med drugim predstavi organizacijo gradbišča ter predvideno ureditev prometa v času izvedbe teh del. Nato mora upravljalca zaprositi za izdajo dovoljenja za zaporo. Na tej točki se išče kompromis med željo izvajalca po času in obsegu zapore ter dejstvom, da vsaka zapora vpliva na gospodarstvo in lokalno prebivalstvo. Upravljalec po preučitvi predlagane dokumentacije po potrebi uskladi podrobnosti in odloči o zapori, in sicer odloči od kdaj do kdaj lahko traja zapora in ali je to popolna ali delna zapora,” obrazložijo sistem obveščanja iz Direkcije, obenem pa pojasnijo, da v času popolne zapore po potrebi lahko tudi uredijo delno zaporo. “Običajno se izvajalcu del tudi naloži, da ob prekinitvi del na območju popolne zapore vedno, ko je to mogoče (na primer ob prekinitvi del med vikendi ali zaradi vremenskih razmer), vzpostavi polovično zaporo in s tem zmanjša vpliv popolne zapore na gospodarstvo in dnevno življenje lokalnega prebivalstva. Upravljalec torej določi obdobje kdaj in koliko časa lahko traja zapora, ker pa je od dinamike del na gradbišču (na to vplivajo različne okoliščine) odvisno kdaj pričnejo z dejansko izvedbo del, ki terjajo zaporo, je z izdanim dovoljenjem naloženo tudi, da mora o zapori ceste in o preusmeritvi prometa ter ob vsaki njeni spremembi obvestiti Direkcijo RS za infrastrukturo, policijo, pristojno občinsko redarstvo in pristojni inšpekcijski organ za ceste,” pravijo.
Zaradi zamude pri vzpostavitvi popolne zapore se opravičujejo in prosijo za razumevanje
Direkcija RS za infrastrukturo ima sicer obveščanje o delih na cestah organizirano preko Prometno informacijskega centra za državne ceste (PIC, spletna stran www.promet.si). Informacije o spremembi prometnih režimov se nato distribuirajo preko PIC-a. “Morajo pa zavezanci obvestilo izdati tri dni prej, pri čemer pa lahko zgodi, da lahko pride do situacije, ko zapora kljub napovedi ni uvedena na določen dan (na primer, poslabšanje vremena, sprememba temperatur, nedobava potrebnih materialov). Tako je bilo tudi v navedenem primeru, za kar se vsem prizadetim opravičujemo in prosimo za razumevanje.
Dela se bodo najverjetneje podaljšala, vendar bo organizirana polovična zapora
Ali bodo dela resnično potekala do 13. 11, kot je bilo rečeno, odgovarjajo, da se bodo dela na obeh odsekih v času popolne zapore izvajala sočasno tako, da bo zapora načrtovana najkrajši možni čas, vendar pa nam v tem trenutku še ne morejo podati natančnega datuma, saj je včeraj izvajalec zaprosil za podaljšanje zapore (praviloma naj bi ta bila polovična). “To pomeni, da moramo najprej preveriti okoliščine in utemeljenost njegove prošnje ter nato sprejeti odločitev. O vseh spremembah bodo prebivalcem na voljo informacije preko Prometno informacijskega centra,” še dodajajo, o zadevi pa bomo obveščali tudi mi.
M.K.