E-UTRIP
Featured LOKALNE VOLITVE 2022 Novice

SOOČENJE 3. del: INFRASTRUKTURA in CENTER MESTA

V prihodnjem letu bo največ občinskega proračuna namenjenega za dializni center in za ureditev prometne in cestne infrastrukture, za slednjo namerava Občina vložiti 2,7 milijona evrov, od tega polovico za ureditev ceste na vstopu v Kočevje ter slabo tretjino v rekonstrukcijo Kidričeve ulice. Pred kratkim je občina skozi center uredila nov prometni režim, speljala enosmerni promet. V prihodnosti je v načrtu popolno zaprtje mestnega središča za redni motorni promet. Predstavljajte si center Ljubljane, njegovo živahnost in butične trgovine. Preselimo se v center Kočevja. Te živahnosti ni zaznati, izložbe trgovin so prazne … Bo popolna zapora za promet vrnila živahnost mestu?

Posnetek soočenja si lahko ogledate na povezavi: https://www.facebook.com/utripvaseobcine/videos/647636387016153

Prebilič (1.02.45): Umiritev prometa je prvi korak do oživitve centra mesta

Gospod Prebilič pove, da bo poleg zaprtja centra mesta za promet potrebno postoriti še kaj, da mu vrnemo življenje in živahnost, da pa je vendarle umiritev prometa prvi korak do tega cilja. Težko je namreč narediti vsebino, če avtomobili vozijo po centru, pravi Prebilič in poudari, da bo center popolnoma zaprt šele, ko bodo zgrajene razbremenilne ceste, pripravlja se že načrt za cesto, ki bo peljala skozi Marof do Podgorske ulice, šele nato pa se bodo o tem odločali. Kot še doda, lahko tudi pri primerljivih mestih, kot denimo Novo mesto, Kranj, Ptuj, Trbovlje … vsi razmišljajo podobno, torej, da avtomobil ne sodi v center mesta, zato se mu ta strategija še vedno zdi primerna.

Mavrin (1.03.56): Center je potrebno odpreti

Gospod Mavrin se ne strinja s sedanjim županom, namreč, kot pravi, bi mesto, v primeru, da postane župan, nemudoma odprl za promet. Doda, da se v mestu nahajajo trgovine, na ploščadi več ni velikega odra, saj se je ta premaknil za Namo, kjer se gradijo stanovanja in parkirna mesta, zato meni, da je to nesmiselno. Poudari še, da cona 30 pomeni polnjenje občinske blagajne, sprejemljiva pa se mu zdi omejitev hitrosti na 30 kilometrov na uro, saj so kazni milejše, učinek pa enak.

Tukaj se gospod Prebilič z gospodom Mavrinom ne strinja, namreč, kot pravi, ni res, da gre za polnjenje občinske blagajne, namreč, po besedah gospoda Prebiliča še niti ena oseba ni plačala kazni pri tej omejitvi.

Peteh (1.06.10): Center mora ostati zaprt

Gospod Peteh se glede tematike centra mesta strinja z gospodom Prebiličem, saj, kot pravi, se večina mest po Evropi odloča podobno, torej za zaporo centra mest, kjer posledično življenje živi. Za primer poda Ljubljano, kjer se, tako Peteh, po zapori Slovenske ceste ni dogajalo nič, potem, sčasoma, pa je mesto zaživelo, ravno na račun zapore. Ljudje in poslovneži so namreč videli interes ravno iz tega razloga.
Občina, pravi, bi z ustreznimi vzpodbudami, subvencijami, nepovratnimi sredstvi spodbujala za dogovorjene aktivnosti in na ta način bi zasebniki lahko ponujali storitve oziroma aktivnosti, primerne za to področje.

Tomazin (1.06.50): Promet je treba umiriti, ni pa ga treba prepovedati

Gospod Tomazin bi se s trenutno situacijo soočil na malce drugačen način, namreč, kot pravi, bi center mesta za promet ostal odprt od 6.00 do 17.00, v času največje gostote prometa. Meni, da bi centru življenje povrnili celoletni dogodki s področja športa, kulture, okolja, narave.

Ješelnik (1.07.25): Za zaprtje, vendar po izpolnjenih pogojih

Gospod Ješelnik pravi, da bi najprej morale biti zgrajene obvozne ceste, šele nato bi se lahko promet v centru mesta omejilo oziroma zaprlo.
Glede ureditve, pove Ješelnik, pogreša zelenje in razne kulturne prireditve, športne prireditve, pri katerih je problem, tako Ješelnik, da nimamo hotela, kamor bi se lahko športniki nastanili in to pomanjkljivost je potrebno čim prej odpraviti. Povprašal bi tudi mlade, kaj točno si želijo in na podlagi teh informacij deloval naprej.

Turk (1.08.05): Odločajo naj občani

Gospa Turk bi se zaprtja centra mesta, glede na njene besede, lotila po obratnem vrstnem redu, kot ga zagovarjata denimo gospod Prebilič in gospod Peteh. Kot pravi, je odločitev preuranjena najprej potrebno centru mestu dati dušo, vsebino, ki je center trenutno nima, problem pa so tudi obvozi. Torej, ko bi bili izpolnjeni vsi našteti pogoji, bi gospa Turk za mnenje povprašala tudi občane.
Glede dogajanja meni, da je potreben celoletni program, kjer bi se dogajale kulturne, športne dejavnosti, kulinarični dogodki, skratka vsebine, primerne za celo leto. Ena izmed idej gospe Turk je tudi stalna razstava divjih živalih, ki živijo na Kočevskem.

Veber (1.08.57): Promet je bil povsem znosen, center mesta naj bo odprt

Center mesta je, kot pravi gospod Veber, srce občine in, če želimo poskrbeti za srce, morajo za to skrbeti najboljši strokovnjaki, zato bi ponovno podprl načrt za mestno jedro arhitekta Borisa Podrecce, ki ga je pridobil že v času, ko je bil sam župan Občine Kočevje. Omenjeni arhitekt je trdil, da zaprtje mesta pomeni probleme, kar je, kot pravi gospod Veber, danes dobro vidno. Zato zagovarja odprtje prometa, saj meni, da je bil promet povsem znosen, brez zastojev.
Načrt Borisa Podrecce vsebuje 4 trge, prvi naj bi bil namenjen mirnejšemu delu z drevesi, klopmi, fontano, drugi je namenjen gostinskim dejavnostim in zahtevnejše prireditve, tretji trg bi bil pri deklici s piščalko, ki je namenjen zelenju, ki bi v vsakem letnem času imelo drugo barvo, s čimer bi še posebej poudarili Jarmovo umetnino. Zadnj, četrti trg, bi se nahajal pred samo cerkvijo, ki bi poudarjal sam pomen le-te.

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih

Piškotki