Učenci osnovnih šol danes že drugi dan po 11-dnevnem »lockdownu« ponovno “drgnejo” šolske klopi. Nekateri z večjim veseljem in drugi z manjšim. V tem šolskem letu je zapiranje in odpiranje šol postala že stalnica in znano je, da se tudi otroci vedno težje prilagajajo vsemu temu, k čemur priča tudi porast psiholoških težav, s katerimi se soočajo, psihoterapevti pa komajda še obvladujejo razmere.
Da imajo tudi otroci že vsega »vrh glave« in je zainteresiranost po šolanju vedno manjša, priča tudi prisotnost učencev na Zoomu, spletni aplikaciji, ki je v času epidemije pridobila na svetovni prepoznavnosti. V nekaterih šolah po Sloveniji so namreč zaznali večje število otrok, ki se pouka na Zoomu iz takšnih in drugačnih razlogov niso udeležili. O tem, kako so se s tem spopadali v Kočevju in ali so tudi sami opažali porast učencev, ki se izobraževanj na daljavo niso udeleževali redno, smo povprašali ravnatelje kočevskih osnovnih šol.
V Kočevju neudeležb otrok na Zoomu skorajda niso zaznali
Ravnatelji potrjujejo, da so občasno opažali posameznike, ki niso bili prisotni na Zoomu, a da tovrstnih težav skorajda niso zaznali. Peter Pirc iz OŠ Zbora Odposlancev pravi, da učencev, ki bi bili konstantno neprisotni na Zoomu, niso imeli, saj so s tem namenom zelo dobro razvili organizacijo celotnega procesa, v katerem je prav vsak učitelj prisotnost javljal svetovalnemu timu, kjer eden podpira 1. triletje, drugi 2. triletje in tretji 3. triletje. »Svetovalni delavci so potem redno klicali domov in poročali o neodzivnosti in predvsem iskali vzroke ter možne rešitve. Nekaj časa je v redu, potem pa se postopek žal mora ponoviti. A mi miru ne damo! Gotovo znamo biti bolj vztrajni pri klicih, kot pa je otrok pri neudeležbi,« še nekoliko hudomušno pripomni.
“Približno 3 % (18 otrok) je takih, ki sodelujejo zelo, zelo slabo in so do družin usmerjeni redni klici. Dejstvo pa je, da so to večinoma v 3. triletju, medtem ko na razredni stopnji delo poteka izjemno. Tu se vidi, da so starši še uspešni pri vzgoji in uvajanju reda, medtem ko jih v 3. triletju otročki prerastejo in se jim uprejo. Žal se je to v tem letu pokazalo na delu v šoli, medtem ko se bi sicer v normalnih okoliščinah verjetno pokazalo v vedenjskih odmikih,” opaža Pirc.
Na OŠ Ob Rinži učitelji vestno spremljajo in beležijo odzivnost učencev
Problema neudeležbe na Zoomu prav tako praktično ne zaznavajo tudi v OŠ Ob Rinži, kjer nad evidencami prisotnosti učencev na spletnih konferencah bdijo učitelji, ki izvajajo pouk. »Če se učenec konference ni udeležil, je učitelj takoj obvestil razrednika, ta pa starše. Prav tako se je sproti spremljalo in beležilo odzivanje učencev na gradiva, ki so jih učitelji pripravili v spletnih učilnicah,« pojasnjuje ravnateljica Darja Delač Felda. Učitelji so povratne informacije deloma zbirali tudi z izdelki učencev, s čimer so se še dodatno prepričali o sodelovanju učencev pri pouku. V primeru neodzivnosti pa so takoj stopili v kontakt s starši, s katerimi so uspešno rešili morebitne težave.
Majhnost OŠ Fara prispeva k lažjemu nadzoru vseh učencev – neudeležb niso zaznali
Podobno opažajo tudi v OŠ Fara, ob čemer ravnatelj Martin Marinč izpostavlja dejstvo, da je njihova šola zelo majhna (42 učencev je na matični šoli in zgolj 5 na podružnici v Osilnici), zato tudi lažje vzpostavljajo nadzor in evidenco o sodelovanju otrok pri šolanju na daljavo. Ravnatelj pravi, da neudeležb niso zaznali, v kolikor pa bi jo, bi takoj vzpostavili stik s starši in z njihovo pomočjo rešili težavo.
V OŠ Stara Cerkev so morali stopiti v stik s CSD
Ravnateljica OŠ Stara Cerkev Sonja Veber je z nami delila opažanja v času šolanja na daljavo pred 1. aprilom, in pravi: »Takih učencev, ki niso bili prisotni na zoomu oz. niso sodelovali pri pouku je bilo zelo malo. Teh nismo pustili samih, kontaktirali smo s starši, tako posamezni učitelji, razredniki, svetovalna delavka, specialna pedagoginja in romski pomočnik. Učitelji so poročali na rednih konferencah in vmesnih sestankih.« Ob tem pa dodaja, da so zgolj v enem primeru kontaktirali tudi CSD, so pa tekom celotnega izobraževanja uspešno vzpostavljali komunikacijo s prav vsemi učenci. V času »lockdowna« prav tako niso opažali nobenih težav s prisotnostjo, vsi so se konferenc udeleževali in lepo sodelovali.
Zakaj se nekateri otroci ne udeležujejo pouka preko spleta?
Očitno v Kočevju nekih večjih težav z nezainteresiranostjo otrok pri udeleževanju pouka preko Zooma ne zaznavajo. A vendar, zakaj prihaja do tega, da se otrok ne udeleži pouka in kaj tiči v ozadju tega problema?
»Otroci se ne udejstvujejo pouka v prvi vrsti, ker sem jim ne da, ker je prikladneje poležati, nadalje ker se nekaterim s strani staršev preveč zaupa, ker ne delajo redno in ni ustreznega znanja, ki je zahtevano spremljanju pouka na tak način, ker se je zelo lahko izgovoriti, da tehnika ne dela…« deli svoja opažanja Peter Pirc in poudari dejstvo, da so osnovnošolci absolutno premalo zreli za potek pouka na tak način. »Oni nimajo še zavedanja na taki ravni in je zaradi tega tako pomembno, da so FIZIČNO V ŠOLI in poteka pouk izključno v šoli, v urejenem in znanem sistemu, kjer so podvrženi kontroli in rednemu preverjanju dela,« je prepričan.
M.K.