fbpx
E-UTRIP
Aktualno

Vozniki e-skirojev lani povzročili 152 nesreč

Električni skiroji postajajo čedalje bolj priljubljena prevozna sredstva. Več uporabnikov seveda pomeni tudi več nesreč. Žal se tudi vozniki skirojev ne morejo izogniti najbolj črni statistiki. Lani sta umrla dva voznika skirojev.

Lani se je skupno zgodilo 231 prometnih nesreč z udeležbo električnih skirojev, največ v naseljih z uličnim sistemom, kaže statistika agencije za varnost prometa (AVP). Vozniki e-skirojev so sami povzročili več kot polovico nesreč, kar 152. Dva voznika sta umrla, 30 jih je bilo hudo, 166 pa lažje ranjenih.
Policija je lani ugotovila skupno 727 prekrškov, ki so jih povzročili vozniki e-skirojev, med kršitvami pa izstopa nepravilna stran oziroma smer vožnje. V letu 2021 je bilo nesreč 109 (huje poškodovanih 16, lažje 74), v letu 2020 50 (trije huje ranjeni, 38 lažje).

Kaj izzove nesreče?

Mnogi vozniki električnih skirojev ne nosijo ustrezne zaščitne opreme, kot so čelade, komolčniki in kolenski ščitniki. To povečuje tveganje za poškodbe glave, rok in nog v primeru nesreče. Travmatologi opozarjajo, da tretjina poškodovanih utrpi hude poškodbe glave in obraza, ki pa lahko vodijo celo v trajno invalidnost.

Električni skiroji so lahko zelo hitri in se lahko premikajo hitreje od povprečne hitrosti hoje, s skiroji se dosega hitrost tudi do 30 kilometrov na uro.

Za številne nesreče je krivo tudi pomanjkanje izkušen voznikov, te lahko vodijo do težav pri nadzoru skiroja, zlasti pri manevriranju in obračanju v ostrih zavojih.

Električni skiroji so običajno majhni in težko zaznavni za druge udeležence v prometu, zlasti pri slabši vidljivosti ali nočni vožnji. To povečuje tveganje za trke in nesreče.

Pri vožnji z električnim skirojem je zato pomembno upoštevati varnostne ukrepe, kot so nošenje zaščitne opreme, upoštevanje prometnih pravil, prilagoditev hitrosti razmeram na cesti ter redno vzdrževanje skiroja.

Pravila vožnje

Vozniki e-skiroja morajo imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado.

Uporabniki lahkih motornih vozil morajo voziti po kolesarskih pasovih, kolesarskih stezah ali kolesarskih poteh. Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 km/h.

V območjih za pešce morajo upočasniti. Vozniki e-skirojev smejo voziti tudi v območju za pešce, vendar le tako, da jih ne ogrožajo, in sicer morajo način in hitrost svojega gibanja prilagoditi razmeram v prometu, njihova hitrost pa ne sme preseči največje možne hitrosti gibanja pešcev.

Ponoči le z lučmi. Lahko motorno vozilo mora biti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti ustrezno označeno z lučmi in odsevniki. Na sprednji strani morajo imeti žaromet za osvetljevanje ceste, ki oddaja belo svetlobo, na zadnji strani pa pozicijsko svetilko, ki oddaja rdečo svetlobo, in rdeč odsevnik. Na obeh straneh mora imeti rumene ali oranžne bočne odsevnike.

Prevoz drugih oseb ni dovoljen. Na e-skiroju je prepovedano prevažati druge osebe. Prevoz je izjemoma dovoljen, če je proizvajalec to predvidel (peti odstavek 97.a člena Zakona o pravilih cestnega prometa). Osebe lahko prevaža le polnoletna oseba (osmi odstavek 93. člena Zakona o pravilih cestnega prometa).

Prepoved vožnje za otroke do 12. leta starosti. Lahka motorna vozila smejo po določilih Zakona o voznikih voziti otroci od dopolnjenega 12. do 14. leta starosti, če imajo pri sebi kolesarsko izkaznico, in osebe, ki so starejše od 14 let.

Dovoljena samo vozila, ki lahko peljejo do 25 km/h. Uporaba lahkih motornih vozil, pri katerih konstrukcijsko določena hitrost presega 25 km/h ali so širša od 80 cm, lahkih motornih vozil brez krmila in miniaturnih motornih vozil v cestnem prometu ni dovoljena.

Nevarna uporaba mobilnih telefonov med vožnjo. Med vožnjo se mora voznik e-skiroja vzdržati vseh ravnanj, ki bi zmanjševala njegovo slušno ali vidno zaznavanje v cestnem prometu.

E-skiroje uporablja čedalje več starejših ljudi in tudi takšnih, ki so posegli po alkoholnih pijačah. Skiro pa za obvladovanje potrebuje polno zbranost in ravnotežje, da ne pride do nesreče.

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih

Piškotki