Patric Harding z univerze v angleškem Sheffieldu je prepričan, da je Božičkova oprema, torej njegova rdeča obleka, leteči jeleni in podobno, povezana z najznamenitejšo gobo vseh časov – rdečo mušnico. Klobuk mušnice je rdeč in hkrati posut z belimi pikami. Pod mušnico že od nekdaj po prepričanju stanujejo škrati, sodobne ilustracije pa to gobo kažejo celo kot njihovo hišo z vrati, okni in majhnim dimnikom.
Prav tako je z mušnico povezan vzklik »ho, ho, ho«, s katerim anglosaški Santa Claus oznanja svoj prihod. Tako menijo nekateri raziskovalci, ker naj bi bilo to povezano z evforičnim smehom, ki je spomin na uživanje rdeče mušnice.
Kaj pa imata potem skupnega Božiček in Coca-Cola?
Vodilni svetovni proizvajalec umetne gazirane pijače Coca-Cola je še vedno prepričan, saj tudi mora biti, da je prav to velikansko podjetje ustvarilo Božička. Svoje prepričanje, da je rdeče-beli prototip Božička 20. stoletja njihova domislica, so podkupili tudi s tem, da so leta 1996 z velikim pompom praznovali Božičkovo petinšestdesetletnico, kot da ga pred tem nikoli ni bilo. Po mnenju Coca Cole je sicer nekakšen Božiček obstajal že prej, vendar ni bil ali pomenil nič določenega.
Kdo pa je »avtor« Božičkovega obraza, ki ga danes pozna cel svet?
Pri Coca-Coli so sklenili, da bodo zadevo vzeli v svoje roke in jo po svoje tudi uredili. Vedeli so, da v Ameriki tradicija skoraj nič ne šteje, v zameno pa šteje tisto, kar se množično propagira in prodaja. Tako so najeli Haddona Sundbloma (1899-1976), ki je po naročilu Coca-Cole ustvaril Božička po »človeški podobi«, in ta je pod taktirko Archieja Leeja in agencije D’Archy’s postal ključ celotne oglaševalske akcije. Božičkov obraz, ki ga pozna cel svet, je bil prvič objavljen leta 1931. Sundblom je za model najprej uporabil obraz starega mornarja z imenom Lou Prentice, pozneje pa je za Božička narisal kar poteze svojega obraza.
Kako je Božiček domač s številkami?
Božiček mora v eni sami noči obiskati 110 milijonov hiš, darila tehtajo 340 000 ton. Tisočinka sekunde pa je čas, ki ga ima Božiček na voljo, da skoči na sani, spleza na streho, se spusti po dimniku, odloži pod smrečico darila, se povzpne po dimniku nazaj na streho, skoči na sani in odbrzi k naslednji hiši. To je gotovo razlog, da je Božička težko videti.
S.K.
(Vir: Damjan J. Ovsec, Trije dobri možje)