E-UTRIP
Featured Gospodarstvo Novice Politika

PORAVNAVA SVETUJE: Kaj storiti v primeru prepozne dostave naročenega blaga?

Preko spleta sem naročila čevlje, vendar že tri tedne čakam na njihovo dostavo. Skrbi me, da jih do božiča ne bo. Imam kakšne pravice, ali moram enostavno počakati? – Sara

Spoštovana Sara. Po statistiki na SURS, objavljeni novembra 2020, je preko spleta v zadnjih 3 mesecih nakupovalo 52 % 16–74-letnikov. 50 % jih je v tem obdobju naročilo ali kupilo prek spleta fizične izdelke. 51 % e-kupcev je opravilo en ali dva spletna nakupa. Vrednost posameznega e-nakupa pa je bila največkrat (v 29 %) od 100 do 299 EUR.

Večina spletnih nakupovalcev se zaveda svoje pravice, da izdelek, kupljen preko spleta, lahko vrnejo v 14-ih dneh po prejemu. Mnogi se zmotijo in mislijo, da ta pravica velja 14 dni od naročila, kar pa bi bilo v zadnjih tednih nesmisel, saj bi pravica prenehala, preden bi naročeno sploh dobili. Šteje torej datum dejanskega prejema naročenega.

Vendar pa v vašem primeru govorimo o zamudi z dostavo pri spletnem naročilu. Tukaj pa Direktiva EU in zakon določata drugačen rok. In sicer, razen če se stranki ne dogovorita drugače, trgovec brez odlašanja, najpozneje pa v 30 dneh po sklenitvi pogodbe, dostavi blago s prenosom fizične posesti blaga ali nadzora nad blagom na potrošnika. Večina trgovcev obljublja določen časovni okvir, kdaj boste naročeno prejeli. Če trgovec naročenega ne dostavi v skladu z dogovorom, mu morate obvezno postaviti primeren dodaten rok. Če se niti ta rok ne spoštuje, lahko od pogodbe mirne vesti odstopite in denar vam mora biti vrnjen brez odlašanja, torej drugače kot pri vračilu blaga, ko ima trgovec kar 14 dni časa za vračilo.

V primeru trenutnih božično novoletnih praznikov pa je verjetno marsikdo naročil izdelke, ki jih potrebuje pred prazniki, po njih pa več ne. Zakonodaja določa tudi, kadar je rok dostave bistvenega pomena in če ste o tem obvestili prodajalca pred sklenitvijo pogodbe (recimo v opombah pri naročilu, ki jih večina prodajalcev omogoča), potem lahko pogodbo odpoveste nemudoma, brez postavljanja dodatnega roka. Pri tem je smiselno biti pozoren, da trgovec ob odpovedi pogodbe brez odlašanja povrne vse zneske, plačane v skladu s pogodbo, torej tudi morebitno poštnino, pakiranje ali karkoli drugega, kar ste ob naročilu plačali.

Želim vam lepe praznike in srečno novo leto!

Vaša svetovalka Irma Samantha Knez (030-300-602)

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih

Piškotki