»Najboljši sosed« v Ribnici se je postaral

Blagovnica Ribnica, prerez traku ob otvoritvi blagovnice 1.8.1980 ga. Pajnič, ga. Debeljak Cvetka

V predprazničnih dneh vsi hitimo po nakupih, da si zagotovimo zadostno zalogo hrane in pijače, raznolikih dobrot in daril za najdražje. Številni znani trgovci, ki so prisotni v Ribnici in drugod nas vabijo k ugodnim nakupom, z akcijskimi cenami in popusti. Včasih tako velike ponudbe ni bilo v domačem kraju, saj še ni bilo velikih trgovskih centrov in spletnih nakupov. Zato je bila otvoritev blagovnice Mercator pred 43 leti pravo razkošje in paša za oči za takratne občane Ribnice.

Najboljši sosed, ki je v Ribnici že imel svoje prodajalne je 1. avgusta 1980 odprl moderno in prostorno blagovnico z živilskimi in neživilskimi izdelki v pritličju, ter tehničnim blagom v nadstropju. Za tiste čase primerna in bogata ponudba, lepo oblikovana notranjost z novimi oddelki, ponudbo svežega sadja in zelenjave, delikatese in kruha, ter hlajenimi izdelki so vabile številne kupce od blizu in daleč. Moderna arhitektura takratnega časa in prostorna parkirišča z urejenimi zelenicami so dajali Ribnici ugled in veljavo naprednega mesta.

Ko v teh dneh, ko si več časa vzamemo tudi za obujanje spominov, prebiram takratne fotografije z otvoritve, ko prepoznavam obraze zaposlenih in vodilnih podjetja, kjer sem tudi sam deloval skoraj tri desetletja, z zadovoljstvom ugotavljam, da so bili to lepi časi, ko smo si tudi za nakupe vzeli več časa. Sodobna prodajalna takratnega časa je danes le še bled odsev, ampak tudi človek se v 43 letih močno spremeni. Predvsem smo bili občani takrat lepe blagovnice vedno priča urejene notranjosti in predvsem negovane in skrbno urejene okolice za katero sta takrat posebej skrbela gospod Tone in gospod Milan s svojim Wartburgom.

Danes vsi opažamo da najboljši sosed ne posveča zunanji urejenosti nič ali zelo malo pozornosti, zanimajo ga le zgolj pozitivni rezultati in čim nižji stroški vzdrževanja. Vemo, da se časi spreminjajo, kot tudi navade kupcev, pa vendar se zveste stranke še vedno rade vračamo v našo blagovnico, kjer pa ne opažamo več obrazov domačih prodajalk, vendar nas ponudba naših izdelkov, naše mladosti vedno znova in znova vabi k obisku blagovnice. Nekaj takšnih ostarelih blagovnic je še v Sloveniji, kot je bilo tudi nekaj malega takratnih domov JLA, ki čakajo da jih obudijo v novo življenje, kot se to sedaj dogaja preko ceste. Vsi si želimo imeti najboljšega soseda, po možnosti tudi najlepšega. Z željo, da se to ponovno zgodi, pa si za nostalgijo takratnega časa oglejte zgovorne fotografije in mogoče še uzrete sebe v množici ljudi (fotografije osebni arhiv – žig na zadnji strani fotografij Mohar Jožica, fotograf, Ribnica na Dolenjskem, 1.8.1980).

Namig: nekoč je Turistično društvo ocenjevalo videz in urejenost okolice hiš in poslovnih stavb…mogoče bi to ocenjevanje ponovno obudili, da ne bi bilo preveč bodečih než po Ribnici.

Peter Lesar

Povezane objave

V okolici Kočevja snemajo resničnostni šov

Če ga boste nadzorovali, boste živeli dlje

Poročilo dežurnih policistov PP Kočevje in Ribnica

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Več o piškotkih