Izgradnja državnih obvoznic okrog Kočevja, Ribnice in Velikih Lašč je projekt v nastajanju, ki že nekaj let stoji v predalih pristojnega ministrstva in vprašanje je, kdaj, če sploh bo, realiziran. Vmes postaja državna cesta G-2 106 vse bolj obremenjena, največji (tranzitni) zamaški so seveda skozi omenjene kraje.
Tudi v Ribnici, od koder se promet z ljubljanske smeri proti Kočevju steka po ozki, sicer pred leti obnovljeni Gorenjski cesti, mimo šole, številnih prehodov in stanovanjskega naselja. Ta je postala pretesna in seveda tudi nevarna, vprašanje časa pa je, kdaj se bo tam pripetila kakšna tragedija.
Zato je župan Samo Pogorelc v pogovoru na Ministrstvu za infrastrukturo ob koncu lanskega leta skušal pridobiti naklonjenost (projekt za to je bil izdelan že leta 2010), da bi Servisno cesto, ki pri črpalki za tablo Breg zavije po ravnemu delu proti tovarni Inles oziroma križišču za Lepovče, prekategorizirali v državno, Gorenjska cesta pa bi dobila status lokalne.
Lepovčani so (bili) proti zapiranju Struške ulice
Sicer je Servisna občinska cesta, zgrajena pred dvajsetimi leti, namenjena napajanju stanovanjskih objektov in dostopu do železniške postaje, kakor tudi do poslovnih objektov v tamkajšnji obrtni coni, s povezavo na primarno cestno omrežje.
Najbolj zahteven del, da bi se pri krožišču v Hrovači povezala z državno cesto, je okoli 600 metrov dolg odsek, ki se začne s štirikrakim križiščem obvozne ceste s cesto v Lepovče in Struške ulice.
»Lepovčani pod nobenim pogojem ne privolimo v zaprtje Struške ulice, ki je že od nekdaj povezava naselja s središčem občine oziroma priključek na vse druge ceste. V tem primeru bi morali uporabljati veliko daljšo obvozno pot po Kolodvorski ulici,« so bili odločni stanovalci tega naselja, ko jim je bila pred leti v okviru projekta »Servisna cesta II« nakazana možnost, da se bo ta cesta predvidoma zaprla za javni promet in ostala le kot dostop do Inlesa. Se bodo ob morebitni oživitvi (realizaciji) projekta znova uprli?
Kako bo Grča trd pogajalec?
»Po obnovi železniških tirov na tem delu in tudi industrijskega tira proti podjetju Grča za dovoz/odvoz lesa ter temeljiti rekonstrukciji ceste v smeri Lepovč (industrijske cone) imamo tam pred seboj povsem drugačno sliko stanja,« župan ne dvomi v podporo pri morebitni oživitvi tega projekta. V tem primeru bi se med drugim razbremenilo središče Ribnice, ki bi bilo lahko zlasti v poletnem času z drugačnimi urbanističnimi rešitvami (tudi enosmerni promet ali zaprtje dela trga) primerno za mirnejše dejavnosti.
Občina ima za podaljšanje Servisne ceste II pripravljen PZI, projekt za izvedbo, naslednji korak pri vrtenju tega kolesja bo, kar bo zagotovo najtrši oreh, parcelacija in odkup zemljišč od podjetja Grča, ki v preteklosti (staro vodstvo) temu ni bilo preveč naklonjeno. Upajo pa, da bodo z novim lastnikom tega podjetja, Borutom Miklavčičem, le našli rešitev pri usklajevanju odkupne cene kvadratnega metra zemljišča.
Da pri tem ne bo šlo gladko, meni tudi občinski svetnik Vojko Štamfelj, ki se seveda nagiba prekategorizaciji že dolgo zelo obremenjene ceste, ki je ponekod že potrebna vzdrževalnih del. »Za vse to imamo sicer ustno podporo ministrstva za infrastrukturo in pričakujemo, da bodo to potrdili tudi pisno,« se nadeja Samo Pogorelc.
(mgć)