Ali za praznike izobesite zastavo? To se je vprašal dijak zaključnega letnika EKT (GSŠ Kočevje), Matej Bajo, ki je danes pred stavbo srednje šole v okviru zaključnega projekta brezplačno delil slovenske zastave in nosilce. Odziv občanov je bil izjemno dober, projekt pa več kot uspešen.
»Nisem pričakoval takšnega odziva, zelo sem zadovoljen. Za projekt sem se odločil, ker sem opazil, da ljudje ob praznikih pogosto nimajo izobešenih zastav. Na ta način želim spodbuditi to zavest,« je povedal Matej, ki mu je skozi celoten projekt stala ob strani mentorica Andreja Vlašič Bižal.
Na začetku šolskega leta si dijaki izberejo projektno nalogo, s katero zaključijo šolanje, pri čemer je bil za izvedbo izbran primeren termin tik pred prazniki, nam je pojasnila mentorica.
V pičlih 15 minutah zastav ni bilo več, številni občani pa so bili nad pobudo navdušeni. Na šoli so že napovedali, da bodo na podlagi letošnjega odziva projekt prihodnje leto ponovili.
Projekt je zaživel tudi zaradi podpore lokalne skupnosti. Občina Kočevje je donirala približno 30 zastav, kovinske nosilce pa so izdelali dijaki kovinarske smeri v šolski delavnici na Putzmeistru.

»Zdi se mi pomembno, da spodbujamo dijake k sodelovanju pri projektnem delu tudi zunaj njihove primarne usmeritve. Letos so ekonomistom pomagali kovinarji in lesarji. Delamo vzajemno – kapljica ne naredi morja, a če se povežemo, lahko dosežemo več,« je poudarila pomočnica ravnatelja Nataša Tekavec.
Na šoli dijake vključujejo v dejavnosti, ki ne koristijo zgolj njihovemu poklicnemu razvoju, temveč tudi vsakdanjemu življenju. »Če jih bomo usmerjali k aktivnemu državljanstvu in gibanju, bomo vzgajali odgovorno in vitalno družbo, ne pasivne,« je še dodala Tekavec.
Na isti dan je potekal še en zaključni projekt, ki je namenjen krepitvi telesnega zdravja dijakov. Dva maturanta sta s pomočjo mentoric pripravila šolski mini fitnes, ki ga bodo dijaki lahko uporabljali med odmori in po pouku. »Skupaj z dijaki so mentorice pripravile prostor in osnovne naprave. Namen je jasen – gibanje za boljše počutje,« je pojasnila Matejeva mentorica Andreja Vlašič Bižal.
Oba projekta kažeta, kako lahko pobude dijakov z nekaj mentorstva, sodelovanja in podpore skupnosti dosežejo širši učinek.