E-UTRIP
Delovanje semaforjev bo sicer ponovno dopolnjeno oz. spremenjeno v kratkem.
Featured Kočevje Novice Občina

Občina odgovarja: Semafor »po starem« šele drugo leto!

Z Občine Kočevje so nam odgovorili na vprašanja o prometni ureditvi centra mesta, kjer je delovanje semaforjev še vedno prilagojeno zaprtemu centru, čeprav je promet sproščen že več kot teden dni. Ureditev je za prebivalce Kočevja – poleg tega, da je precej nepraktična – tudi precej nevarna, saj je prednostna Roška cesta istočasno »zelena« kot Reška cesta, kar pomeni, da morajo tisti, ki želijo z Reške zapeljati levo, biti še posebej previdni, da ne odvzamejo prednosti vozilom z Roške (ki je včasih takrat imela rdečo luč).

Odgovarja Goran Šneperger, višji svetovalec za investicije v cestno infrastrukturo na Občini Kočevje:

Do zaprtja mestnega jedra smo imeli v centru mesta trofazno krmiljenje semaforjev. To pomeni, da so bile izmenično odprte tri smeri pri katerih ni prihajalo do križanj (ni potrebno čakati nasproti vozečega vozila ko zavijamo v levo). Ko smo center mesta zaprli za promet, je prišlo do spremembe krmiljenja iz trofaznega na dvofazno. To je bilo narejeno s ciljem večje pretočnosti prometa iz smeri Reška – Roška. Dvofazno krmiljenje je namreč kapacitetno veliko boljše kot trofazno, saj se skozi križišče v določenem časovnem intervalu zapelje več vozil, res pa je, da pride do križanja oz. morajo tisti ki zavijajo z Reške na Ljubljansko počakati na vozila ki prihajajo z Roške (kar je običajno pri vseh križiščih z dvofaznim krmiljenjem, tudi na semaforiziranem križišču pri ZD).

Obe varianti krmiljenja sta s prometnega vidika enakovredno ustrezni in skladno z Zakonom o pravilih cestnega prometa in projektiranju cest. Glede na simulacije prometa v križišču TZO pa vidimo, da so čakalni časi za vozilo pri dvofaznem krmiljenju precej krajši in sicer trajajo 9,6 sekund, pri trofaznem pa 20,5 sekund.

Na podlagi tega, da pri dvofaznem krmiljenju dobimo boljše rezultate, je bil sprejet predlog, da ostanemo pri dvofaznem programu, ki je bil vzpostavljen ob zaprtju Ljubljanske ceste. Vozniki pa morajo seveda upoštevati predpise.

Delovanje semaforjev bo sicer ponovno dopolnjeno oz. spremenjeno v kratkem, ob začetku gradbenih del za kolesarsko stezo na Tomšičevi cesti. Ker bo na Tomšičevi vzpostavljena delna zapora ceste, se glede na izkušnje predvideva, da se bo večji del prometa preusmeril na ponovno odprto Ljubljansko cesto. Intervali semaforjev se bodo v tem času prilagodili v skladu z elaboratom, ki ga je potrdila tudi Direkcija za infrastrukturo.

Rumena semaforska glava bo voznike opozarjala na prosto pot

Podaljšal se bo zeleni interval iz smeri Ljubljanska – Reška in obratno. Hkrati se bo namestila še dodatna semaforska glava (rumena), ki bo voznike iz smeri Reška – Ljubljanska opozarjala na to, da se je nasproti vozečim iz smeri Roška – Reška prižgala rdeča luč in imajo za zavijanje na Ljubljansko prosto pot. Takšno vodenje prometa bo trajalo za čas gradnje kolesarske povezave na Tomšičevi cesti, predvidoma do konca tega leta. Dodatno bo izvedeno še eno štetje prometa in po potrebi se bo semafor še prilagodilo znotraj danih možnosti za pretočnost in varnost prometa.

Po zaključku gradnje kolesarske povezave na Tomšičevi cesti pa se bo, zaradi sprostitve prometa, program vrnil na trofazno krmiljenje, kot smo ga imeli v preteklih letih.

Torej, v naslednjih mesecih si lahko obetamo kvečjemu prilagoditev intervalov, saj dvofazno krmiljenje semaforjev ostaja. Na »dobro staro« ureditev, ki smo je vajeni vsi, bomo morali še nekaj časa počakati.

N.Š.

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih

Piškotki