Poleti je stanje še znosno, saj je večina ljudi na dopustih. A ko pride jesen, bomo spet stali v gneči na poti v ali iz Ljubljane. Ministrstvo za infrastrukturo smo ponovno opozorili na nevzdržno čakanje in počasno premikanje. Kaj se dogaja na cestni povezavi 3.a razvojne osi? Odgovor ministrstva objavljamo v celoti.
Direkcija RS za infrastrukturo je na strateškem nivoju naročila izdelavo možnih rešitev posodobitve cestne povezave 3.a razvojne osi. S posodobitvijo cestne povezave se bo izboljšala prometna varnost in povezljivost, dostopnost mestnih in regionalnih središč ter povečala potovalna hitrost in udobnost potovanja.
Novogradnje v sklopu 3.a razvojne osi so zasnovane kot dvopasovne ceste. Na območju navezav s prečnimi osmi in na priključkih, kjer prostorske danosti to omogočajo, je predvidena vzpostavitev izvennivojskih križišč. Tovrstna zasnova prispeva k vzpostavitvi neprekinjene zveze in razmejitvi prometnega toka na osi jug–sever in vzhod–zahod. Za predlagane rešitve na strateškem nivoju bo v nadaljnjih fazah treba pripraviti prostorsko in projektno dokumentacijo.
Na Škofljici je predvidena izvedba podvoza pod železniško progo, za kar je pridobljena projektna dokumentacija za izvedbo. Projekt obsega preureditev cest na območju Škofljice, ki jih izvedba tovrstnega podvoza zahteva, vključno s preureditvijo in izvedbo dveh krožnih križišč. Trenutno se izvajajo odkupi zemljišč. Zaključek odkupov in sama gradnja sta odvisna od zagotovljenih sredstev v državnem proračunu. Ocenjena vrednost investicije znaša 20 milijonov evrov.
Izdelana je dokumentacija za izvedbo tretjega pasu na cesti G2-106/0261 Škofljica–Rašica, od kilometra 5,430 do kilometra 7,230, za odsek od Smrjen do Gradišča v dolžini 1.800 metrov, kjer so zemljišča v večji meri že odkupljena. Razpis za gradnjo in začetek gradnje sta odvisna od zagotovljenih sredstev v državnem proračunu. Ocenjena vrednost investicije po projektantskem predračunu znaša 10,7 milijona evrov.
Priprava državnih prostorskih načrtov
V pripravi so državni prostorski načrti za obvoznico Ribnice, kjer sta že izdelana študija variant/predinvesticijska zasnova (ŠV/PIZ) in okoljsko poročilo. Pobuda za državno prostorsko načrtovanje odseka Turjak–Retje je bila objavljena, trenutno pa poteka pridobivanje podatkov in usmeritev za načrtovanje.
Poleg tega je v teku izdelava strokovnih podlag za nadgradnjo železniške proge državna meja–Metlika–Ljubljana, na odseku Ljubljana–Ivančna Gorica. Na podlagi sprejetega DPN bo izdelana nadaljnja projektna dokumentacija, sledila bo pridobitev potrebnih zemljišč in dovoljenj za gradnjo. Študija variant/predinvesticijska zasnova z okoljskim poročilom za odsek Ivančna Gorica–Ljubljana bo vključila tudi predloge za nove povezovalne ceste, ki bodo javno razgrnjeni in obravnavani. Javnost bo imela možnost pregleda in podaje pripomb.