Miha Resman iz Kočevja je dokaz, da nikoli ni prepozno za uresničitev sanj. Pri 34 letih je prvič sedel v gokart in se podal na pot, ki ga je pripeljala med najboljše amaterske dirkače na svetu. Njegova predanost, vztrajnost in ljubezen do tekmovalnega športa so ga vodile vse do svetovnih finalov Sodi World Series (SWS), največje serije gokart tekmovanj na svetu. Danes je eden najuspešnejših slovenskih dirkačev v SWS, ki z izjemnimi dosežki navdihuje ljubitelje moto športa doma in po svetu.
Kadar govorimo o športu, velikokrat poudarimo, da se je ljubezen športnika razvila že v otroštvu. No, otroštvo Mihe Resmana sicer ni bilo neposredno povezano z moto športom, razen ob spremljanju Formule 1. »Ravno prav sem bil star, da sem se zavedal, kdo je kdo. Spomnim se Ayrtona Senne, ki se je takrat prebijal, in njegovih nastopov za McLaren ter njegove čelade,« pripoveduje Resman. Po tragični smrti Senne leta 1994 ni več strastno spremljal posameznih dirkačev, je pa še vedno spremljal Formulo 1.
Sam je v svet moto športa vstopil relativno pozno, pri 34 letih. »Enostavno nisem imel nikogar, ki bi se s tem ukvarjal, niti sredstev, ki bi mi to omogočila. Moji športi so bili kolesarjenje, plavanje in karate,« pravi.
Po nesreči z motorjem pri 16 letih, v kateri je utrpel deset zlomov med kolenom in prsti, je moral zaradi rehabilitacije začeti z intenzivnejšo športno aktivnostjo. Kljub temu si je želel znova sesti na motor, a ga je strah ob prvi vožnji prepričal, da je motor prodal in se raje posvetil kolesarjenju.
Darilo, ki ga ne bo pozabil
Pri 34 letih je dobil darilni bon za gokart. »Peljal sem tri kroge in bil navdušen. Kmalu sem se vrnil in dosegel res dober čas,« pravi. To ga je pripeljalo do nakupa gokarta. »Začel sem spoznavati ljudi in hitro napredoval. Če nama je s prijateljem Gregorjem uspelo zbrati denar, sva šla na kakšno dirko,« se spominja.
Čeprav je sledil nekajletni premor zaradi družine in gradnje hiše, ga je strast do gokartov znova prevzela, ko so otroci nekoliko zrasli.
Našemu sogovorniku je šlo tako dobro, da je začel tekmovati v največji seriji amaterskih gokart tekmovanj na svetu SWS, katerega del je že sedem let.
V SWS (Sodi World Series) je registriranih več kot 130.000 dirkačev iz 70 držav. Organizator serije je proizvajalec gokartov Sodikart, ki s certifikacijo stez in enotno opremo zagotavlja pravične pogoje za vse tekmovalce. SWS pokriva tri glavne kategorije: Sprint Cup (posamične dirke), Endurance Cup (vzdržljivostne dirke) in Junior Cup (za mlade dirkače).
Resman je v SWS nanizal že 39 zmag in 118 stopničk. Leta 2022 je slavil kot prvak v Sprint kategoriji, lani pa v Endurance kategoriji. V letu 2025 se bo ponovno udeležil svetovnega finala v Španiji, tokrat v Endurance kategoriji.
Na ekipnem svetovnem finalu leta 2022 v Parizu je njegova ekipa dosegla 31. mesto od 44 ekip, kar je izjemen rezultat glede na visoko raven konkurence.
Resman poudarja, da je uvrstitev na svetovni finale poseben dosežek, saj gre za dogodek, ki združuje 90 najboljših dirkačev iz vsega sveta.
Izjemna fizična pripravljenost in disciplina
Resmanu je leta 2021, ko so uvedli minimalno težo dirkačev, uspel preboj v konkurenci, saj se je s tem zmanjšal »handicap« do lažjih dirkačev in se tako začel redno uvrščati med najboljše tri.
Optimalna teža je zahtevala izgubo sedmih kilogramov, vzdržljivostne dirke pa povečanje moči. To pa je zahtevalo prilagoditev življenjskega sloga in redno vadbo. »Telovadim doma, z blazino za jogo in parom uteži, ter pazim na prehrano. Predvsem sem izločil bel kruh, ki je bil prej moj edini pojem kruha,« v smehu pove 48-letnik.
SWS tekmovanja so izjemno fizično zahtevna, zlasti vzdržljivostne dirke, kjer ekipe menjajo voznike in gokarte in morajo vztrajati več ur. »Ne glede na dolžino dirke, je zadnjih deset minut vedno izjemno napornih, a občutek ob cilju odtehta ves trud,« pravi Resman.

SWS kot globalni fenomen
SWS ni zgolj tekmovanje, temveč tudi platforma za druženje in izmenjavo izkušenj med dirkači z vsega sveta. Organizacija na vrhunski ravni omogoča dirkačem, da se počutijo kot del profesionalnega športa. »Vidiš vrhunsko opremo, od grelcev za čelade do komunikacijskih sistemov,« pravi Resman.
Slovenski dirkači še niso na takšnem nivoju opreme, ki pa očitno ni pogoj, da zasedaš najboljša mesta. Sogovornika je med elito pripeljala predvsem predanost športu in očitno je bilo darilo za 34. rojstni dan res vrhunsko.