E-UTRIP
Izpostavljeno Aktualno Novice

Mednarodna konferenca Apipedagogika 2025: Ko čebele učijo prihodnost

Na svetovni dan Zemlje, v torek, 22. aprila 2025, je pod okriljem Zavoda za razvoj empatije in ustvarjalnosti Eneja in Mreže API vrtcev in šol APIS RETIS iz Kočevja, v sodelovanju s tehnično podporo Mestne občine Ljubljana, uspešno potekala online mednarodna strokovna konferenca Apipedagogika 2025.

Konferenca, izvedena v virtualnem okolju, je združila predavatelje in udeležence iz štirih evropskih držav – Slovenije, Italije, Hrvaške in Poljske – ter predstavila inovativni pedagoško-apiterapevtski pristop Apipedagogike, ki se sicer na seznam varovanih avtorskih del. Ta izvirna slovenska metoda, ki črpa modrost iz čebeljega sveta in narave, postavlja v ospredje vzgojo in izobraževanje za trajnostni razvoj, ohranjanje biodiverzitete in varstvo okolja ter celostni razvoj otrok skozi stik z naravo in čebelami.

Posebej velja poudariti, da je Apipedagogika intelektualna lastnina slovenskega okolja, saj je nastala v Sloveniji in je zato idealno prilagojena značilnostim, vrednotam in potrebam slovenskih otrok. Kot taka predstavlja izjemno prednost pred tujimi koncepti tako za Kočevje, kot za Slovenijo, saj omogoča uporabo za domače okolje razvite, kakovostne in trajnostno usmerjene pedagoške prakse, ki je globoko povezana z lokalnim kulturnim prostorom in tradicijo čebelarske identitete naroda. Apipedagogika je skratka nova veja pedagogike, ki jo odlikuje pedagoško-apiterapevtski pristop, ki uporablja socialno življenje čebelje družine in čebelje pridelke kot didaktična sredstva. Namenjena je otrokom in mladostnikom, s ciljem razvijanja celostnega razvoja otrok (kognitivni razvoj, psiho-socialni razvoj, razvoj pozornosti, motorični razvoj, itd.), vzgojo za spoštovanje do narave, odgovornosti, čutne in čustvene pismenosti, ter razumevanja pomena čebel za ekološko ravnovesje. Apipedagogika vključuje izkustveno učenje, medpredmetno povezovanje, igro, izkustveno učenje, ekspreminetiranje, raziskovanje, trajnostno vzgojo ter inovativno prilagojene elemente apiterapevtskih storitev. Program, ki ga podpira tudi Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje e s tem unikaten in se jasno razlikuje od preostalih pedagoških pristopov.

Žal slovenska čebelarska skupnost na področju Apipedagogike doslej ni uspela delovati povezano in povezovalno, tako kot je to uspelo upravni in strokovni javnosti. Kljub večkratnim povabilom Zavoda Eneja pred leti Čebelarska zveza Slovenije ni pristopila k sodelovanju pri razvijanju Apipedagogike, ki je potekalo v partnerstvu z Mestno občino Ljubljana in Zavodom za razvoj empatije in ustvarjalnosti Eneja. Po letih uspešnih rezultatov dela z otroki, vzgojitelji in učitelji, sta letos januarja predsednike komisije za izobraževanje ČZS in predsednik ČZS celo uradno z dopisom pozvala čebelarska društva, naj v strokovnem apipedagoškem pristopu ne sodelujejo ter naj ga ne vključujejo v izvajanje obstoječih programov čebelarskih krožkov.

To dejstvo je še posebej tragično v luči velikih možnosti, ki jih Apipedagogika ponuja za krepitev čebelarske in splošne kulture, vzgoje za trajnostni razvoj in inovativno nadgradnjo tradicionalnih znanj. Koordinatorka Mreže API vrtcev in šol APIS RETIS, kočevarka Nina Ilič, ob tem izrazi žalost in željo, da bi ljubezen do čebel združevala tudi čebelarje znotraj slovenskih meja, ter dodaja, da jo osrečuje veliko zanimanje za pedagoško-apiterapevtski pristop v tujini in v pedagoški sredini.

Program konference je bogato osvetlil pomen vseživljenjskega povezovanja ljudi z naravo in čebelami kot ambasadorji trajnosti. Pedagoške teme so vključevale med predavatelji so bili vzgojitelji predšolskih otrok iz Slovenije (Nina Ilič iz kočevske Mreže API vrtcev in šol APIS RETIS, Štefica Zbodulja iz Vrtca Šentvid, Urša Zorec iz Vrtca Mladi rod, Tadeja Kosec Ostanek iz Vrtca Ledina in Mateja Jezernik iz Vrtca Vransko-Tabor) in Hrvaške (Sunčica Šanta-Hanžeković). Na srednješolski stopnji pa so predavale profesorice iz Slovenije (Metka Krajnc Sevšek iz Gimnazije Celje – Center s študentkami Kaja Amon, Naja Gruber, Ema Kuralt, Neža Malovšek, Lara Pikl and Živa Žujić), Italije (Federica Curro s študenti Hume Abiba, Benedetta Zanardelli, Nicolas Cairoli, Zeno Finzi, Tharusha Kahaduwa and Gioele Cassina) in Hrvaške (Tanja Schleis iz Gimnazije A.G. Matoš Đakovo). Profesorici iz Slovenije in Italije sta predstavili napredovanje projekta EduHive: razvijanje državljanske zavesti in vrednot skozi Apipedagogiko, ki se je lani prišel prav v Kočevju. Grazyna Burdzy iz Poljske pa je tokrat predstavila uvajanje apipedagoške prakse s starostniki, ki je nastala na podlagi mednarodnega projekta BeePathNet. Izhodišče za prenos apipedagoških znanj v obeh projektih je avtorica Apipedagogike, kočevarka Nina Ilič iz Zavoda Eneja, ki je sicer aktivna tudi v Čebelarskem društvu Kočevje in Mednarodni federaciji za apiterapijo, kjer je koordinatorka komisije za izobraževanje otrok.

Spomnimo: projekt BeePathNet (vodilni partner Mestna občina Ljubljana), katerega velik del je bila Apipedagogika, je prejel evropsko Urbact priznanje za najboljše prakse, dogodek projekta EduHive skozi Apipedagogiko lani v Kočevju pa je bil počaščen s pokroviteljstvom Evropskega parlamenta.

Na samem uvodu pa je udeležencem nekaj spodbudnih besed s predstavitvijo programa Čebela v Ljubljani nagovorila Maruška Markovčič iz Mestne občine Ljubljana.

Predstavitve domačih in tujih strokovnjakov so pokazale, kako lahko Apipedagogika oblikuje bolj čuteče, sodelovalne in trajnostno usmerjene skupnosti prihodnosti, s posebnim poudarkom na inovativnih primerih dobre prakse in razvojnih koristih za otroke. Zanimiva je bila tudi predstavitev api-študije Mateje Jezernik, v kateri so primerjali izvedljivost in učinkovitost apipedagoških dejavnosti v soočenju z običajnimi primerljivimi dejavnostmi. Po videnem te in tudi ostalih predstavitev velja zaključiti, da prav inovativni elementi Apipedagogike še posebno motivirajo otroke in jim koristijo pri razvoju vzdrževanja pozornosti, motoričnih spretnostih, reševanju problemov ter ponotranjanju osebne higiene in zdravih življenjskih in prehranjevalnih navad.

Zahvala za uspešno izvedbo konference gre organizatorjem iz Mreži API vrtcev in šol APIS RETIS iz Kočevja ter Mestni občini Ljubljana, ki je omogočila tehnično podporo in s tem prispevala k nemotenemu poteku dogodka.

Mednarodna konferenca Apipedagogika 2025 je dokazala, da čebelja modrost ni omejena le na naravo — njena sporočila lahko skozi ©Bee Lesson cards (učne kartice Čebelji nauki) močno oblikujejo tudi prihodnost vzgoje, izobraževanja in našega odnosa do sebe in do sveta.

Sorodni članki

Komentiraj

* Z uporabo tega obrazca se strinjate s shranjevanjem in obdelavo vaših podatkov pridobljenih na tem spletnem mestu.

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih

Piškotki