Ribniški občinski svet je na zadnji seji sprejel občinski podrobni prostorski načrt (OPPN) za mestno jedro, ki bo služil kot osnova za njegovo celovito prenovo. Točen čas izvedbe še ni določen, saj ima občina prednostne druge projekte.
Mestno jedro Ribnice obsega 114.000 kvadratnih metrov in vključuje nekatere najpomembnejše znamenitosti kraja. Med drugim vključuje vse najbolj prepoznavne objekte in dele, kot so grad s spominskim parkom, cerkev sv. Štefana s Plečnikovima zvonikoma, mestno tkivo ob v osnovi srednjeveškem lijakastem trgu ter Bistrico s Francoskim in Grajskim mostom.
Do zdaj občina ni imela podrobnega prostorskega načrta za to območje, kar je povzročilo precej stihijsko obnovo in razvoj. “Z načrtom pa dobivamo jasne smernice za njegovo urejanje, med drugim tudi to, kakšne morajo biti fasade, strešniki, urbana oprema in ostala infrastruktura. Jasno je določeno, katere stavbe so ključnega pomena, kaj se lahko gradi, ruši in pod kakšnimi pogoji,” je pojasnil Pogorelc. Občina bo tako lažje pridobivala sredstva na različnih razpisih za prenovo.

Prenova se bo izvajala postopoma, saj mora občina najprej dokončati projekte, kot so ureditev industrijske cone Lepovče, komunalna opremljenost stanovanjskih naselij in izgradnja medgeneracijskega centra. Ko bo prišel čas za prenovo mestnega jedra, bo eden ključnih izzivov ureditev Gallusovega nabrežja. Pred Miklovo hišo naj bi nastal manjši trg, medtem ko bi parkirišča premaknili k pastoralnemu centru pri župnišču Ribnica in za Rokodelski center Ribnica.
Ob tem občina načrtuje tudi celovito posodobitev infrastrukture, vključno s kanalizacijskim in vodovodnim omrežjem ter elektroinštalacijami. Poseben poudarek bo namenjen peš povezavam – ohranili in prenovili bodo obstoječe poti ter dodali novo, ki bo povezala severno zaledje Škrabčevega trga s centrom mesta. Načrtovana sta tudi obojestranska pešpoti ob Bistrici.
Pomembna odločitev bo tudi režim prometa skozi mestno središče. Po besedah župana Pogorelca se nagibajo k enosmerni ureditvi, kar bi lahko prispevalo k boljši pretočnosti in večji varnosti za pešce.