Jutri, 21. aprila, bodo policisti okrepili nadzor nad hitrostjo voznikov na cestah, saj bo v sklopu nacionalne preventivne akcije Hitrost, ki se izvaja v več državah EU, potekal t. i. »maraton nadzora hitrosti«, ki ga tokrat izvajajo že sedmič zapored. Trajal bo od 6. do 18. ure, zato vozniki, previdno na cesti!
Maraton bodo možje v modrem izvajali na kar 589 lokacijah po vseh Sloveniji. Hitrost bo merilo 208 policistov. Ob tem pa opozarjajo, da nadzora hitrosti ne bodo izvajali zgolj na teh lokacijah, zato vozniki lahko pričakujejo dodatne policijske kontrole tudi na drugih lokacijah.
Lokacije in termini nadzora v Kočevju
V Kočevju bo nadzor potekal na šestih lokacijah, in sicer v Doljnih Ložinah (07:00 – 08:30), Dolgi vasi (08:45 – 10:30), v Bregu pri Kočevju (10:45 – 12:15), Štalcerjih (13:30 – 15:00), izven naselja Breg, pri Servisu Maxen (15:15 – 16:45) in v Prigorici na Mrtvicah (17:00 – 18:00)
Lokacije in termini nadzora v Ribnici
Tako kot v Kočevju bo tudi v Ribnici nadzor hitrosti potekal na šestih lokacijah, in sicer v naselju Turjak (06:00 – 08:00), Griču pri Ribnici (08:15 – 10:00), Goriči vasi (10:10 – 11:30), Prigorici (12:45 – 14:00), Turjaku (14:15 – 16:00) in ponovno v Griču pri Ribnici (16:15 – 18:00).
Preostale lokacije nadzora po Sloveniji lahko preverite na tej povezavi.
Kaj kažejo izkušnje?
Izkušnje iz preteklih let kažejo, da na dan nadzora beležijo zelo malo prekoračitev hitrosti, kar je tudi glavni namen akcije. Na ta dan namreč zabeležijo okrog 3,5 % voznikov, ki hitrost prekoračijo, ob izvajanju rednih kontrol pa ugotavljajo okrog 8 % prekoračitev.
V preteklem letu so policisti kljub manjšemu obsegu prometa (deloma zaradi epidemioloških ukrepov) zabeležili kar 2.000 kršitev več, kot v letu 2019. Zaradi neprilagojene hitrosti je lani življenje izgubilo 27 oseb, letos do začetka aprila pa že 7.
Namen akcije je predvsem ozaveščanje in ne kaznovanje voznikov
Z maratonom nadzora hitrosti policisti želijo predvsem ozaveščati javnost o pomenu ustreznega prilagajanja hitrosti, zato osnovni namen nadzora ni usmerjen v kaznovanje voznikov, temveč v spreminjanje vozniških navad. »Vožnja v skladu s predpisi od voznikov zahteva, da spremljajo prometno signalizacijo in se ravnajo po omejitvah hitrosti, nikakor pa ni namen nadzora, da bi vozniki v pričakovanju kontrol vozili nerazumno počasi in s tem ovirali promet. Od voznikov torej pričakujemo, da poznajo omejitve hitrosti in da jih vseskozi spoštujejo, predvsem pa da takšen vzorec vožnje obdržijo tudi takrat, ko ni nadzorov,« še dodajajo.
Torej razumno, prilagojeno in z normalnim vzorcem vožnje na cestah tudi jutri!
M.K.