E-UTRIP
Featured Kočevje Kronika Novice

Imamo v Kočevju preveč con 30?

Maja lani je zeleno luč prižgala skupna občinska uprava občin Kočevje, Kostel in Osilnica, in sicer za opravljanje devetih nalog na nekaterih področjih treh lokalnih skupnostih, med katerimi sta tudi medobčinski inšpektorat in medobčinsko redarstvo.

Opis delovnih mest inšpektorja in redarja sta enaka kot pred tem, ko je vsaka občina to področje urejala sama, po novi sistematizaciji, predvsem zaradi območja, ki ga pokrivajo, in istim številom zaposlenih, se je obseg dela nekoliko povečal. Janko Kalinić, ki vodi skupno občinsko upravo in je hkrati tudi inšpektor, pričakuje, da bodo morda že v tem letu naredili korak naprej z ustanovitvijo skupnega Sveta za varnost v cestnem prometu, ki ga je sicer predlagal ob krstu skupne občinske uprave; sestavljali naj bi ga strokovnjaki, pristojni za svoja področja.

Nekateri se na omejitve požvižgajo

Tako bi imeli bolj celovit vpogled na aktualne razmere, ki jih narekuje vse bolj zgoščen promet, zlasti pri šolah in vrtcih, in rešitve, kako na določenih krajih izboljšati varnost. »Deležni smo kritik zaradi (novih) tabel območja omejene hitrosti, bolj znane kot cona 30, ki sicer imajo dokazane učinke varnosti, a so te ponekod nesmiselne, ker so se postavljale brez temeljite strokovne presoje,« je Kalinić večkrat slišal očitke.

Med temi je tudi tabla v naselju Breg, že dolgo pa je na mušici kritike sicer po vseh predpisih, s hodniki za pešce, širino cestišča in opremljeno signalizacijo, Cesta v mestni log, zgrajena pred dvajsetimi leti. Da bi umirili promet, so na razdalji slabega kilometra takrat postavili tudi več grbin, po nerganju ljudi, pa so jih skoraj vse odstranili.

Obcestne table »Vi vozite«

A je na začetku te ceste, na razdalji okoli 200 metrov od križišča proti pokopališču pa do zadnje stolpnice v ulici heroja Marinclja, kjer je ležeči policaj, še ostal znak cona 30, ki ga vozniki pogosto spregledajo in naletijo na radar, domačini so se nanj že navadili. In so seveda oglobljeni, višje kot sicer v naseljih.

»Med našimi nalogami je tudi merjenje kontrole hitrosti z najetim radarjem, na območjih po prijavi prebivalcev, praviloma v bližini obcestnih tabel »Vi vozite…«. Teh je na našem območju trenutno sedem,« poudarja Kalinić in dodaja, da so se lani vozniki na omejitev hitrosti 50 kilometrov na uro najbolj požvižgali v naselju Smuka, na cesti od Kočevja proti Dvoru.

Učinek radarja se je doslej izkazal na Ljubljanski cesti, po kateri se je promet sicer umiril. Po začetnih težavah pred dvema letoma se je prav tako ustalil ritem plačljivih parkirišč za nekdanjo trgovsko hišo Nama in pred Zdravstvenim domom.

Parkirišč je dovolj

Na parkirišču za Namo je prva ura parkiranja brezplačna, za vsako sledečo je treba odšteti po 50 centov. Pri zdravstvenem domu sta prvi dve uri brezplačni, za naslednje pa se zaračunava prav tako po 50 centov. »Čeprav je potrebno tudi za prvo uro parkiranja v parkomatu vzeti parkirno karto, to starejši vozniki pogosto spregledajo in so lahko, ne le oni, oglobljeni s po 40 evrov,« še opozarja Kalinić.

Sicer je do oktobra lani na podlagi odloka o mirujočemu prometu inšpektorat izdal 71 (plačljivih) ukrepov na parkirišču. Ob analizi ugotavljajo, da skupno število parkirnih mest zadošča za vse uporabnike, kar pomeni, da je uvedba parkirnine na teh lokacijah dala rezultate.

(mgć)

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih

Piškotki