Na življenjsko pot sta se odpravila vsak s svoje strani: eden z odra Slovenske popevke, drugi po oprimkih v plezalni steni. Srečala sta se na vrhu – kot prejemnika najvišjih priznanj Združenja Manager: Franjo Bobinac za življenjsko delo na področju managementa in Marko Lukić kot manager leta 2024. Z obema se je v Skednju Škrabčeve domačije v Hrovači, v okviru mesečnih pogovornih večerov, pogovarjala Petra Juvančič, izvršna direktorica Združenja Manager.
Franjo Bobinac je legenda novega pozicioniranja Gorenja po razpadu nekdanje države. Razvijal je lastne blagovne znamke in prevzemal tuje. Gospodinjski aparati so prvi na svetu dobili pisane barve. Pod njihove kreacije so se podpisali tudi Swarovski, Pininfarina in drugi oblikovalci svetovnega formata.
Zmagovalec v gospodarstvu, zmagovalec v športu
Gorenje je postavljalo trende. Bobinac, ki je predsedoval tudi Rokometnemu klubu Celje Pivovarna Laško, je nekoč izjavil: »Če je družba Gorenje zmagovalec v svoji panogi, si seveda želimo, da bi bilo tako tudi v športu.«
Na vrhuncu razvoja je Gorenje postalo ena od globalnih znamk multinacionalke Hisense, Franjo Bobinac pa danes predseduje Olimpijskemu komiteju Slovenije. Razkril je, da mu po 40 letih dela v korporativnem okolju ni bilo težko najti nove službe – tokrat v službi športa.
Tako za delo v gospodarstvu kot v olimpijskem komiteju je, kot pravi, ključno imeti dober tim in ga znati navdušiti za delo. Potem so tudi cilji lažje dosegljivi.
Precejšen del večera je bil vsebinsko namenjen gospodarskim temam in vlogi podjetja Gorenje tako na domačem kot na tujih trgih.
Spodbudno okolje za gospodarstvo še vedno peša
Bobinac je poudaril, da je pri nas spodbudno okolje za gospodarstvo še vedno v krču, razmere v športu pa so precej drugačne. In kako visoko merijo slovenski športniki na svetovnem prizorišču, če se izrazimo v gospodarskem jeziku? »Zelo, zelo visoko. Če primerjamo dosežke s številom prebivalcev, smo v številnih športih svetovni šampioni,« je dejal.
Starejši se bodo zagotovo spomnili, da je Franjo Bobinac kot najstnik že leta 1973 (in znova leta 1978) posnel malo vinilno ploščo Mama, zlata mama, na kateri sta bili tudi njegovi največji uspešnici. Pri petnajstih letih je zapel pesmi Mama, zlata mama, Lidija in Moja babica. Leta 1977 je na festivalu Slovenska popevka osvojil drugo nagrado za izvedbo pesmi Poet, leto kasneje pa še drugo nagrado za pesem Bisere imaš v očeh.
Kaj naredi dobrega menedžerja?
Lumar je seveda okrajšava za Lukić Marko – podjetje, ki povezuje dve generaciji: očeta, ustanovitelja podjetja, in sina, sedanjega direktorja. Družinsko podjetje izdeluje lesene stavbe in nizajo prelomne dosežke: prvo pasivno hišo, prvo plusenergijsko hišo, prvo aktivno hišo za poskusno bivanje ter prvo certificirano slovensko aktivno hišo.
Marko Lukić je bil vrhunski športnik, alpinist in plezalec. Po njegovem mnenju so gospodarstvo, delo in šport močno povezani – pri vseh je ključna vztrajnost. »Podjetje je treba voditi tako, da lahko plačuje račune,« je poudaril.
In kaj naredi dobrega menedžerja? »Zagotovo težke situacije, empatija, sposobnost določanja ciljev, virov in strategij – ter iskrenost,« je sklenil Lukić.
(mgć)