V centru Ribnice stojijo trije mostovi, zagotovo najlepši in najbolj mogočen pa je Francoski most, zgrajen v času francoske okupacije, torej okrog leta 1810, s štirimi loki, ki povezujejo trg in Veliko Mlako. Na levi strani mostu so bila nekoč javna stranišča v Ribnici, ki pa so bila po drugi svetovni vojni porušena. Na desni strani, kjer je danes park, pa je stalo veliko napajalno korito iz leta 1894.
Da ne bo prepozno…
Tudi ta most je načel zob časa in kliče po obnovi. Razpoke ob nosilnih stenah so najbolj vidne. V njih zamaka voda, ki je tudi že načela nosilno konstrukcijo. Potrebno je urediti odvajalne kanale (tako imenovano drenažo) in preplastiti zgornji del mostu, drugače bo objekt še naprej propadal.
Lokalna skupnost bi se morala zavedati tega (tudi) kulturnega spomenika, ki je neločljivi del grajskega obzidja, v katerem je med drugim tudi park kulturnikov, letno gledališče, muzejski prostori, tudi soba čarovništva, poročna dvorana in drevored.
Z nekaj tisoč evrov proračunskega denarja bi most dobil novo preobleko, dodatna vrednost tega pa bi zagotovo izžarevala tudi v širšem območju ribniškega trga.
Prav tako stavbeno zanimiv je tudi most med Škrabčevim trgom in ribniškim gradom, tretji most – imenujejo ga tudi cestni most – pa je najmlajši in središče Ribnice povezuje z naseljem Mlaka. Brv čez Bistrico, ki je tudi dotrajana in krasi bližino župnijske cerkve sv. Štefana je četrti tovrstni objekt v središču naselja, peti pa je, sicer nekoliko odmaknjen, pri nekdanji vojašnici pri obrtni coni Ugar.
(mgć)