fbpx
E-UTRIP
Aktualno Novice Občina Ribnica

Do kdaj po polžje za hrovaškim poljem?

Ko je bil letos 3. januarja po 50-ih letih znova vzpostavljen železniški promet iz Ljubljane do Kočevja, je sodobna lokomotiva kmalu po tem, ko je speljala z ribniške železniške postaje po polju za Hrovačo, ki je tretja najdaljša ravnina na železniškemu omrežju v Sloveniji, vožnjo omejila na 30 kilometrov na uro, čez tri neurejene nivojske prehode. To je razdalja dobrega kilometra v smeri Kočevja, na kateri se je leta 1992 nekaj dni zadrževal tudi slavni igralec Pierce Bronsan, v vlogi Jamesa Bonda ob snemanju filma Vlak smrti, so povedali nekateri možje iz Hrovače, ki so (menda jih je pet) odklonili prodajo zemlje za gradnjo povezovalne ceste zaradi predvidene ukinitve nivojskih prehodov. »Hišo imam lučaj za progo, v bližini Ribnice. Po novem bi moral – pa ne samo jaz – do svojih parcel na drugo stran »štreke«, vsaj še en kilometer okrog v eno smer,« je razložil eden izmed njih.

Dvom o pravilno izpeljanih postopkih

Iz dodatno pridobljene dokumentacije je tudi razvidno, da so se hoteli določeni postopki izpeljati v naglici, s sklepanjem dogovorov, ki lastnikom niso bili poznani, so listine ne dolgo od tega pod drobnogled vzeli občinski svetniki Liste Sama Pogorelca Za napredno Ribnico.

Poudarjajo, da jim dokumentacija v novem mandatnem obdobju (od 2018) ni bila poznana in tudi ni bila javno predstavljena. Tako se povzroča škoda lastnikom zemljišč, ki imajo svoje kmetijske in gozdne površine čez progo. Prav tako zahtevajo revizijo postopka opravičenosti ukinitve treh nivojskih prehodov na omenjenem območju ter ustavitev postopka nakupa zemljišč oziroma razlastitve določenih lastnikov zaradi izvedbe dodatne servisne ceste.

Kot dobro rešitev predlagajo, da se nivojski prehod Ribnica 5 ohrani in varnostno opremi z zapornicami. Na ta način se ohrani uporaba obstoječih makadamskih cest, ki že sedaj služijo za dostop do kmetijskih in gozdnih površin, razen korekcij ni potrebna tolikšna investicija servisne ceste.

Tripartitni sporazum je pravno obvezujoč akt

S temi predlogi nikakor ne nasprotujejo modernizaciji in vzpostavitvi železniškega prometa na relaciji Grosuplje – Kočevje, ampak želijo obojestransko korist med občani in Slovenskimi železnicami, nepotrebno podaljševanje agonije in zavlačevanje pa je povzročila železnica sama.

Obregnili so se tudi ob tripartitni sporazum Občina Ribnica – Ministrstvo za infrastrukturo – SŽ infrastruktura d.o.o, podpisan s strani bivšega župana, Jožeta Levstika. Aleš Mihelič, zdajšnji ribniški podžupan in državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo je pojasnil, da je sklenjen tripartitni sporazum zavezujoč ne glede na to, v katerem mandatnem obdobju je bil podpisan.

V postopku obnove obstoječe železniške proge je bilo izvedenih kar nekaj sestankov in usklajevanj z lastniki zemljišč, ki so tekom postopka postavljali različne zahteve in pogoje. Prvotno so želeli višjo odškodnino, kasneje zamenjavo zemljišč, vendar do dogovora kljub prizadevanjem s strani ministrstva ni prišlo. »Na območju občine bi praviloma skladno z zakonskimi podlagami morali ukiniti 7 nivojskih prehodov, ukinjeni so bili le trije. Ministrstvo za infrastrukturo je maksimalno upoštevalo želje občanov, saj so na območju Lepovč ohranjeni kar trije nivojski prehodi. Kritičnost do sprejetega sporazuma, ki je bil v času investicije nujen, je neupravičena,« je poudaril Mihelič. V primeru številnih nivojskih križanj na kratkem odseku proge je tendenca, da se cestni promet kanalizira na en zavarovan nivojski prehod.

Bodo mleli sodni mlini?

»Predlagano ureditev oziroma ukinitev naj preveri komisija za nivojske prehode,« so zapisali na Ministrstvu za infrastrukturo in dodali, da se v bližini Hrovače na razdalji približno 1,1 kilometra nahajajo štirje nivojski prehodi – Ribnica 5, Ribnica 6, Hrovača in Goriča vas. Zavarovanje nivojskega prehoda Goriča vas je bilo že izvedeno, za gradnjo povezovalne ceste zaradi predvidene ukinitve nivojskih prehodov Ribnica 5, Ribnica 6 in Hrovača je izvajalec del že izbran. Za zemljišča, katerih lastniki se niso strinjali s prodajo, potekajo skladno z 41. členom Zakona o varnosti v železniškem prometu (ZVZeIP) postopki za razlastitev. Ocenjujejo, da bodo ti postopki zaključeni v doglednem času in da bo možno načrtovano ureditev izvesti do konca letošnjega leta. Seveda, če ne bodo vmes mleli sodni mlini.

(mgć)

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih

Piškotki