fbpx
E-UTRIP
Srečanje s septembra 2019.
Aktualno Gospodarstvo Kočevje

Avto Kočevje, ki ga že dolgo ni v Kočevju

Leta 2019 so nekdanji zaposleni v podjetju Avto Kočevje praznovali 70-letnico tega uspešnega kolektiva, ki je bil nekaj let pred osamosvojitvijo eden izmed paradnih konjev kočevskega gospodarstva, v najboljših časih tudi s 500 zaposlenimi.

Po triletnem premoru so se nekdanji sodelavci znova srečali, a tokrat jih je bilo nekoliko manj kot takrat. S tem snidenje ni izgubilo na žlahtnosti, saj jim je tako ostalo več časa za pogovore, je dejala Dragica Česnik, ki je nesla breme pri organizaciji jubilejnega in seveda tudi tega srečanja.

“Spoštljivost drug do drugega, solidarnost, iskrenost, delovna vnema, pripadnost podjetju, družabna srečanja so imenovalci, ki so žal danes redkost v novodobnih firmah. Tako je bilo nekoč v našemu podjetju. Naše srečanje je minilo tako, da so vse skrbi ostale nekje drugje, mi smo se pogovarjali le o lepih stvareh in se dotikali časov, ko smo bili ena velika složna druščina,” je Dragici, ki je vso delovno dobo, 33 let, pustila v tem kolektivu, pritrdila Marija – zaposleni so jo klicali Marica – Arko, ki je bila med sodelavci prav tako zelo priljubljena, najbolj seveda ob plačilnih dnevih.

Ko ni bilo deviz

Preko njenih rok je šel denar, saj je bila v podjetju blagajničarka. Zaslužek je vsakdo ob štetju občutil pod prsti in se do njega vedel drugače kot danes. “Kdor se spominja tistih časov ve, kako je bilo težko priti do deviz, s katerimi smo šoferjem plačevali dnevnice za delo, opravljeno v tujini. Kljub zamujanju so bili zelo potrpežljivi, nikomur ni padlo na pamet , da bi se uprl” se spominja.

Z leve Marija Marica Arko in Dragica Česnik.

Srečanja se je udeležil tudi 93-letni Kozina Franc, ki je bil vodja mehanične delavnice, sicer sta med grčami nekdanjega Avto Kočevja danes še 94-letni Ivan Cvitkovič, ki je bil ličar in 97-letna Marija Beljan, ki je delala na tehničnih pregledih.

Zgodovina, ki ne bo pozabljena

Na višku poslovne uspešnosti, neposredno pred osamosvojitvijo, so se v podjetju že kazale resnejše težave. Prevozniška konkurenca doma in v tujini, pomanjkanje tujih prevozniških dovolilnic in vedno večja finančna in likvidnostna težava jugoslovanskega gospodarstva, so terjali ukrepe. Pred vrati je tako že bil neizogiben ukrep za zmanjševanje števila zaposlenih in prevozniških kapacitet. Klub reorganizaciji in novimi poslovnimi prejemi, leta 1994, se je podjetje sicer izognilo stečaju, pet let pozneje pa je bilo kot na dlani, da se lahko zdravo jedro nekoč najbolj prepoznavne firme v Kočevju obdrži le z lastninjenjem. Ta postopek je bil izveden maja 2000, ko je »Avto-Kočevje« s 60-imi sodobnimi tovornimi vozili in s 110 zaposlenimi prevzelo družinsko podjetje Eurocity iz Slovenj Gradca. Še danes pod to blagovno znamko jih srečujemo na cestah po vsej Evropi.

(mgć)

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih

Piškotki